Драмски текстови
- Почетна
- Наставни материјали
- Драмски текстови
- Образовни стандарди
- Галерија
- Поезија и цитати
- Презентације
- Закони и правилници
- За родитеље
- Едукативне игрице
- Занимљивости
- Инклузија
- Иновативни модели наставе
- Цртани и играни филмови
- Музика за децу
- Наставни програм
- Библиотека
- Мој портфолио
- Граматика и правопис
- Поезија Љиљане Андрић
- Мали велики људи
- За децу
субота, 10. август 2013.
Vladari ambisa - zivotinje koje verovatno nikada u zivotu necete sresti !
"Zasto su okeani za nas misteriozniji od Meseca?" -Bil Brajson "Kratka istorija gotovo svega"
Cesto puta se spominje da mnogo vise znamo o povrsini meseca
od onog sto se desava ovde na nasoj planeti, u tamnim dubinama okeana. I
zaista, ljudski rod je istrazio samo 5% svetskih okeana (cak imamo mnogo bolje
mape Marsa od okeanskog dna!).
10 najboljih grabljivaca
Tarantule spadaju među najopasnije životinje na planeti sa
dobrim razlogom. Ne samo da su džinovi (u odnosu na ostale paukove), već su
tako vešti lovci da nijedna mala životinja koja se nalazi u njihovoj okolini
nema nikakve šanse da preživi. Tipičan način lova tarantula je strpljenje.
Smireni čekaju nesrećnog prolaznika i iskoče na […]
Sekvoje - šumski džinovi
AUTOR: Dejvid Kvamen
Mereći ih centimetar po centimetar, naučnici su saznali iznenađujuće
nove činjenice o ovom gigantskom drveću...
Putnik koji je najdalje stigao
Iza granice Sunčevog sistema stiglo je samo nekoliko
ljudskih letelica. Najdalje od matične planete stigao je svemirski brod
Vojadžer 1, automatizovana sonda teška kao automobil, 722 kilograma, koja leti
brzinom od oko 17 kilometara u sekundi (u odnosu na Sunce). Vojadžer je
lansiran još 5. septembra 1977. da bi posle više od trideset godina leta stigao
na rastojanje od oko 16,5 milijardi kilometara (1013m), na kom je bio u
decembru 2009. Na tom rastojanju nema više nijednog poznatog objekta koji
pripada Sunčevom sistemu (ako se izuzmu komete sa dugim periodom obrtanja).
NASTAVAK |
петак, 9. август 2013.
среда, 7. август 2013.
понедељак, 5. август 2013.
Занимљивости - СРПСКИ КАЛЕНДАРИ
СРПСКИ КАЛЕНДАРИ
Најстарији календар којим су се служили стари Словени још у време матријархата имао је 13 месеци и 4 дана. Та 4 дана звали су се мртви или глуви дани. А звали су се Дан сребрне јеле а остала три Дан храста.
Година је почињала 22.децембра месецом брезе.
1. месец бреза
2. месец оскоруша
3. месец дрен
4. месец клека
5. месец јова или врба
6. месец глог
7. месец храст
8. месец липа
9. месец леска
10. месец винова лоза
11. месец бршљан
12. месец трска
13. месец зова
јануар - коложег
фебруар - сечко
март - дерикожа
април - лажитрава
мај - цветан
јун - трешњар
јул - жетвар
август - гумник
септембар - поздерник
октобар - шумопад
новембар - студени
децембар - коледар
*поздер - лан; тада се трлио лан; трљење лана
недеља, 4. август 2013.
НОМИНАЦИЈЕ
Номинације
Моја драга колегиница Љиљана Пејчић ме пита:
1.Колико правих пријатеља имате?
Имам их неколико. И ти си ту.
2.Коју врсту музике слушате?
Сваку која се допада мом уху.
3.Омиљена песма, песма коју често певушите?
" Пахуљице срца мога..."
4.Омиљени певач?
Много их је, волим певаче.
5 Омиљени глумац-глумица?
Танасије Узуновић - Мерил Стрип
6.Дестинација о којој сањате?
Ух, нема такве.
7.Да ли би сте прихватили примамљиву понуду за неки посао који нема везе са образовањем (просветом)?
Ако бих баш морала онда да.
8. Да ли сте раноранилац?
Јесам, кад морам.
9.Ваш највећи животни успех?
Мислим то да сам још увек нормална.
10. Како подносите поразе?
Жестоко и брзо.
11.Верујете ли у љубав и верност до гроба?
То је моје вјерују.
МОЈА ПИТАЊА ЗА НОМИНОВАНЕ
1. Омиљено годишње доба?
2. Ваша листа од пет најдражих књига?
3. Идеалан одмор би био...
4. Шта мислите о лечењу биљем?
5. Дајте рецепт за омиљени колач.
6. Омиљена ТВ емисија?
7. Како се звала ваша учитељица?
8. Кућа или стан?
9. Слагалица или реми?
10. Да ли сте путем интернета упознали неке баш драге људе?
11. Да ли бојкотујете неку домаћу ТВ?
Позивам да се одваже и одговоре на моја питања:
Љиљана Пејчић
Мерима Радуловић
Наташа Мајсторовић
добровољци
:) :) :)
Моја драга колегиница Љиљана Пејчић ме пита:
1.Колико правих пријатеља имате?
Имам их неколико. И ти си ту.
2.Коју врсту музике слушате?
Сваку која се допада мом уху.
3.Омиљена песма, песма коју често певушите?
" Пахуљице срца мога..."
4.Омиљени певач?
Много их је, волим певаче.
5 Омиљени глумац-глумица?
Танасије Узуновић - Мерил Стрип
6.Дестинација о којој сањате?
Ух, нема такве.
7.Да ли би сте прихватили примамљиву понуду за неки посао који нема везе са образовањем (просветом)?
Ако бих баш морала онда да.
8. Да ли сте раноранилац?
Јесам, кад морам.
9.Ваш највећи животни успех?
Мислим то да сам још увек нормална.
10. Како подносите поразе?
Жестоко и брзо.
11.Верујете ли у љубав и верност до гроба?
То је моје вјерују.
МОЈА ПИТАЊА ЗА НОМИНОВАНЕ
1. Омиљено годишње доба?
2. Ваша листа од пет најдражих књига?
3. Идеалан одмор би био...
4. Шта мислите о лечењу биљем?
5. Дајте рецепт за омиљени колач.
6. Омиљена ТВ емисија?
7. Како се звала ваша учитељица?
8. Кућа или стан?
9. Слагалица или реми?
10. Да ли сте путем интернета упознали неке баш драге људе?
11. Да ли бојкотујете неку домаћу ТВ?
Позивам да се одваже и одговоре на моја питања:
Љиљана Пејчић
Мерима Радуловић
Наташа Мајсторовић
добровољци
:) :) :)
Десет дечијих заповести
Dragi roditelji, sigurni smo da ćete posle čitanja ovih
redova imati mnogo više razumevanja za vaše mališane.
* * *
1. Moje ruke su male: ne očekujte savršenstvo kad raspremam
krevet, crtam ili bacam loptu. Moje noge su kratke: usporite kako bih vas mogao
stići.
2. Moje oči ne vide svet kao vaše: pomozite mi da ga
otkrijem i nemojte me sputavati.
3. Znam da je to teško, ali nemojte me upoređivati s mojom
braćom i sestrama ili s drugom decom.
4. Moja osećanja su krhka. Molim vas, imajte razumevanja za
moje potrebe. Ne zanovetajte po ceo dan. Ni vi verovatno ne volite kad vam se
zamera zbog vaše radoznalosti.
5. Potrebna mi je vaša podrška dok rastem. Nemojte mi
prigovarati. Možete da prigovarate mojim postupcima, ali ne prigovarajte meni.
6. Pružite mi slobodu da samostalno odlučujem. Dozvolite mi
da pogrešim kako bih mogao da učim iz svojih grešaka. Jedino tako ću jednog dana
biti sposoban da donosim pravilne odluke.
7. Kućni poslovi neće pobeći. Ja neću još dugo biti mali -
nađite vremena za igru sa mnom. Ja sam vaš poseban dar, pa tako sa mnom i
postupajte.
8. Nemojte se plašiti da odete bez mene na vikend. Potreban
vam je odmor od mene, a i meni od vas. To je takođe sjajan način da mi pokažete
koliko smo jedni drugima važni.
9. Nemojte raditi stvari umesto mene. Tada osećam da način
na koji ja to radim nije dovoljno dobar i da vas razočaravam.
10. Zapamtite: Volim vas najviše! Vi ste moj svet i sve što
uradite, odnosno ne uradite ostavlja trag u mom srcu.
Повежите бројеве или повежите слова -1. и 2. разред
На овом линку имате мноштво лепих цртежа које добијате повезивањем низа бројева или слова. Уживајте у учењу кроз игру.
За и против видео игрица - родитељи одлучите сами
ODLUKA JE NA RODITELJIMA
(dobri i loši efekti video igrica)
Dobri efekti igranja video igrica
Video igrice su odlična vežba za mozak deteta. Da bi se prešla neka video igrica, često je potrebno apstraktno ili napredno razmišljanje. Ove veštine se čak ni u skoli ne uče. Neke od mentalnih veština koje se treniraju dok se igraju video igrice su: praćenje instrukcija, rešavanje problema, koordinacija oka i ruke, upravljanje resursima i logistikom, brzo razmišljanje, strategijsko razmišljanje i predvidjanje, čitačke i matematičke sposobnosti, upornost, prepoznavanje obrazaca, procenjivačke sposobnosti, orijentacija, memorija, razumno rasudjivanje, timski rad...
Video igrice čine učenje zabavnim,ukoliko je igrica edukativnog karaktera.
Video igrice mogu povećati detetovu brzinu donošenja odluka.
Loši efekti video igrica
Najnegativniji uticaj video igrica na decu verovatno imaju igrice sa nasilnim sadržajem.
Ukoliko dete igra igrice previše, postaje asocijalno. Ovo često zna da postane ozbiljan problem, pa tako nisu retki primeri kada dete ostane bez drugara jer su mu oni "dosadni" i "nezanimljivi" a video igrice su "zabavne". Takodje, ukoliko dete dugo igra igrice, to može negativno uticati i na druge njegove aktivnosti kao na primer na učenje, vanškolske aktivnosti, sportske aktivnosti, izlaske...Previše igranja video igraca može dovesti i do mešanja stvarnog sveta sa virtualnim svetom, to je situacija u kome dete nije u stanju da precizno razgraniči stvaran svet i zivot od sveta i života u video igrici.Deca koja previše vremena provode igrajući igrice mogu početi da se ponasaju impulsivno kao i da imaju problema sa koncentracijom.
Neke video igrice decu uče pogrešnim vrednostima.
Proveravajte koje igrice igra vaše dete na isti način kao što kontrolišete koje TV programe gleda.
Ograničite vreme koje dete svakodnevno provodi igrajući igrice.
УЛОГА РОДИТЕЉА У РАЗВИЈАЊУ САМОПОУЗДАЊА КОД ДЕЦЕ
ULOGA RODITELJA U RAZVIJANJU SAMOPOUZDANJA KOD DECE
Kao posledica svakog malog detetovog uspeha, nastaje njegova uverenost u vlastite sposobnosti - samopouzdanje. Zato problemi u razvoju detetovog samopouzdanja nastaju ili onda kada su prepreke veoma velike, za dete nesavladive, ili onda kada ih dete uopšte nema. Tipičan primer za to je ona vrsta patološkog razvoja deteta koja je označena kao preterano zaštićeno ili prezaštićeno dete.
Prezaštićeno dete prepoznajemo po tome što je u odnosu na svoje vršnjake pasivno, nesamostalno i preterano vezano za roditelje. Ono je u stalnom strahu da li su mama i tata u njegovoj blizini. U stvari su roditelji ti koji dete stalno kontrolišu - paze, ne dozvoljavajući mu da se udalji. Uglavnom mu upućuju zabrane: "Nemoj ovo, nemoj ono", radeći stvari umesto deteta jer ono "ne zna" ili "ne može" samo.
Prezaštićeno dete se razvija uz stalno prisustvo dveju poruka: da ono nije sposobno i da je ovaj svet veoma opasno mesto. Te poruke oblikuju njegovu predstavu o sebi, drugima i svetu, tako da umesto da izraste u aktivnu i samostalnu odraslu osobu, ono izrasta u pasivno zavisnu ličnost. Pasivna je zato što se ne usuđuje da bilo šta uradi jer se plaši da ne zna, da je nesposobna, a da je svet veoma opasan. Zavisna je jer se, uverena da ne može sama, posledično patološki vezuje za neku drugu osobu od koje očekuje da će o njoj voditi računa na isti onaj način na koji su to činili roditelji.
Ako se zapitamo zašto roditelji prezaštićuju svoju decu, kada takav način vaspitanja daje loše rezultate, odgovor na ovo pitanje je u glavama roditelja. Prezaštićujući roditelji veoma mnogo vole svoju decu, ali su opsednuti strahom i zabrinutošću da im sačuvaju život i zdravlje. Prezaštićujući roditelj ne razlikuje ljubav od zabrinutosti.
Razlog za ovoliki roditeljski strah jeste roditeljeva trauma da je mogao da izgubi dete. U istoriji odnosa sa detetom često nalazimo da je prezaštićeno dete zaista bilo ozbiljno bolesno u prvih nekoliko godina života. Iako je dete ozdravilo, roditelj je ostao istraumiran tako da decenijama posle toga uvek pomišlja na najgore. Nekada je majka pre rođenja deteta više puta neuspešno održavala trudnoću ili su roditelji dobili jedino dete u poznim godinama ili nešto slično.
Roditelj koji preterano štiti misli da ne preteruje, da je samo odgovoran. Zato odbija dobronamerne savete. Da bi odustao od patološkog načina vaspitanja, potrebno je da se suoči sa svojim strahovima onako kako to čine i drugi roditelji.
Izvor: POLITIKA
АКО ЖЕЛИТЕ ДА УПРОПАСТИТЕ ВАШЕ ДЕТЕ
АКО ЖЕЛИТЕ ДА УПРОПАСТИТЕ СВОЈЕ ДЕТЕ:
(Ових неколико препорука и савета родитељима ако желе да упропасте своје дете, објавио је лондонски лист
за педагогију и васпитање).
1. Испуните му сваку жељу и одгојићете га у уверењу да се читав свет окреће око њега.
2. Кад изговори неку псовку или просту реч, насмејте му се од срца, па ће Ваше дете поверовати да је веома
забавно.
3. Немојте му никада говорити о моралу; ово ваља ово не ваља, ово смеш учинити, оно не смеш... Не говорите му о дужностима и обавезама према друштву.
4. Увек спремајте за њим и ослободите га сваке обавезе.
5. Свађајте се стално пред њим, па се неће зачудити ако се било шта догоди у породици.
6. Дајте му новац сваки пут кад затражи и нека га троши како хоће. Ако сте Ви патили, не мора Ваша маза!
7. Испуните му сваку жељу кад је реч о јелу и пићу.
8. Убек будите на његовој страни кад га нетко нападне: учитељ, професор, вероучитељ, сусед... тако ћете га одгојити у уверењу да je увек у праву.
9. Кад упадне у у било какву неприлику, реците да сте Ви криви и тако ћете га ослободити сваке одговорности.
Ако учините 80% од наведенога, будите задовољни, остварили сте циљ. Упропастили сте своје дете!
Пријавите се на:
Постови (Atom)