субота, 23. новембар 2013.

Математика 2.разред


                    
              КОНТРОЛНА ВЕЖБА
  ____________________      __________         _________                                                                          (Име и презиме)             (Број бодова)        (Оцена)


                                                                                                                                       
1.Израчунај:
54+37=___         68+29=____        87-65=____     91-59=____     100-74=_____    73-57=_____
3

2.Израчунај:
57 – 40 +12 =______________________       
 32 +( 67- 30 )=_________________________
88+12-63 =________________________         
73 – ( 18-10)=_________________________
4



3.Израчунај:
34 + x = 67     x + 24 = 51     x – 73 = 15     58 – x = 49  
                                            



4

4. a) Један сабирак је 48, а збир је 80. Израчунај други сабирак.
_____________________________________________________________________________________
б) Умањеник је 82, а разлика 28. Израчунај умањилац.
_____________________________________________________________________________________
4

5. Марко је у џепу имао неколико кликера. Када је другу поклонио 17, остало му је 25 кликера. Колико је кликера Марко имао у џепу?
_____________________________________________________________________________________
6


ДОДАТНИ  ЗАДАТАК
6. Од неког броја одузми најмањи број треће десетице. Разлика ће бити највећи нeпаран број осме десетице. Постави једначину и реши је.
_____________________________________________________________________________________
8




Број бодова
Оцена
1- 4
1
5-8
2
9-12
3
13-16
4
17-21
5


недеља, 17. новембар 2013.

Математичка бајка

 
                    http://uciteljicaljilja.wordpress.com/2012/02/07/205/
                    Преузми - Снежана и седам патуљака



О вапитању

NARUŠEN SISTEM VREDNOSTI KOD MLADIH

LIČNI STAV
Popustljivo vaspitanje

Zoran Milivojević
Način na koji roditelji vaspitavaju decu povezan je sa izgradnjom psihičkih struktura i tipa ličnosti dece. U poslednje tri-četiri decenije prevladao je model vaspitanja u kome se insistira da moraju biti srećna, da je roditeljska dužnost da ihusrećuju. Kako detetovo osećanje sreće nastaje kada mu roditelji ispune želju, onito čine i onda kada misle da njegoveželje nisu dobre za njega, čime su odustali od osujećenja detetovih želja. Posledica je nastanak popustljivog vaspitanja u kome deteupravlja roditeljem, a ne obrnuto. Razlog za to je što roditelji ne žele da pred sobom gledaju nesrećno dete. Psihoanaliza je pokazala da deca koja nisu dobijala dovoljno ljubavi u detinjstvu odrastaju u neurotične odrasle. Zato su roditelji u fokus stavili detetova osećanja, doživljaj da je voljeno. Danas kada je nekoliko generacija,koje su vaspitavane po modelu popustljivog vaspitanja,odraslo vidimo da ovakav model pravi štetu stvarajući novu patologiju. Reč je o razmaženoj iprezaštićenoj deci. Prva,uprkos visokoj inteligenciji, izrastaju u nesocijalizovane ličnosti koje ne žele da odrastu, koje su sebične i narcisoidnei slabo kontrolišu impulse, nemaju radne navike, i zbog toga dugo ostaju u simbiotskoj vezi sa svojim roditeljima. Prezaštićena deca su pasivna jer o sebi misle da su nesposobna, plaše se sveta kojidoživljavaju kao opasno mesto, zbog čega su isto u simbiozi sa roditeljima ili dominantnim partnerima.

Popustljivo vaspitavanja je otišao u suprotnost –stalno se pokazuje ljubav, a izbegava se disciplinovanje deteta. Danas znamo da se iz jedne greške otišlo u onu suprotnu. Razlog je što deca svaki pokušaj disciplinovanja pogrešno doživljavaju kao negaciju ljubavi, odbacivanje i kao „traumu”. Popustljivi roditelji su nemoćni da mupostave granice i da ga teraju da radi neprijatne, a korisne stvari, upravo zbog osećanja krivice što ga „traumatizuju”.

Zbog negativnih posledica popustljivogvaspitanjapodsetimo da je zadatak roditelja da pripreme dete za samostalni život. A put za to je da se deci nudi model pokazivanjaljubavi, alii jasnadisciplina bez koje nema ni uspeha ni sreće u odraslom životu.

*psihoterapeut

Zoran Milivojević