ПРОЈЕКТНА
НАСТАВА
Назив предмета
|
|
Циљ
|
Циљ пројектне наставе је стицање знања и
оспособљавање ученика да знања примене у животу, решавање актуелних проблема
из животног окружења, самостално коришћење различитих извора ради стицања
нових знања, подстицање за истраживањем, истраживачко учење, развој
интересовања за уметност, културу и демократију, развој комуникационих
вештина.
|
Разред
|
други
|
Годишњи фонд часова
|
36
|
Напомена: Део школског програма овог наставног предмета
који се односи на
инклузивно образовање биће у анексу Школског
програма, уколико постоји
потреба за овом врстом подршке.
Пројектна
настава годишњи фонд часова 36
Етапе пројектне активности
|
Задаци етапа
|
Активности наставника
|
Активност ученика
|
Методе наставе и учења
|
ИСХОДИ
По завршетку другог разреда ученик ће бити у стању да
|
ЦИЉАНА
ЕТАПА
|
- Одерђивање циљева, формирање радних група
|
- Одређивање предмета истраживања, мотивисање
ученика, помоћ у постављању циљева наставног пројекта
|
- Разматрање предмета истраживања, добијање
неопходних додатних информација, утврђивање циљева истраживања
|
- Истраживање,
- посматрање,
- учење решавањем проблема
- анализа и синтеза
|
- функционално
повезивање знања, вештина и искустава и мотивација
|
АНАЛИТИЧКА
ЕТАПА
|
- Анализа проблема, утврђивање извора
информација, постављање задатака, редослед улога у групи
|
- Изношење предлога одговарајућег извора,
начин прикупљања и анализа података,
корекција, одређивање улога у сагласности са очекиваним исходима
|
- Формулисање задатка, утврђивање извора
|
- Истраживање,
- посматрање,
- учење решавањем проблема
- анализа и синтеза
|
-уочавање сличности
и различитости ради класификовања
|
ИСТРАЖИВАЧКА
ЕТАПА
|
- Решавање поставњених задатака
|
- Расподела посебно одабраних материјала
сваком ученику, консултације, координација, контрола урађеног, подстицање
|
- Састављање плана рада, прикупљање
информација, практично остваривање изабраних улога, испуњавање одговарајућих
функција
|
- истраживање,
- посматрање,
- учење решавањем проблема
- анализа и синтеза,
- кооперативно учење
|
- користи интернет за учење и проналажење информација уз помоћ
наставника
- придржава се договорених правила
|
КОНСТРУКЦИЈСКА
ЕТАПА
|
- Анализа степена оставрености сваког задатка,
конструисање пројекта
|
- Сагледавање слабости, консултације у оквиру
отклањања слабости, консултације о формирању текуће документације
|
- Анализа добијених информација, комбиновање
идеја и њихово уопштавање, извлачење опште идеје
|
- истраживање,
- посматрање,
- учење решавањем проблема
- анализа и синтеза
|
- испитивање својстава и особина, веза и узрочно-последичних односа
|
ПРЕЗЕНТАЦИОНА
ЕТАПА
|
- Презентација наставног пројекта
|
- Организација екпертизе
|
- Јавна одбрана
|
- демонстрација
|
- Добијене продукт
учинити
видљивим и представитии их другима.
|
РЕФЛЕКСИВНО-ОЦЕЊИВАЧКА
ЕТАПА
|
- Оцена резултата наставног пројекта и процеса
његове реализације
|
- Уопштавање рецензија и мишљења, прогностичке
оцене организације и реализација пројекта
|
- Процена процеса реализације, подстицај за
стицање нових знања
|
-анализа,
|
- повезује резултате учења и рада са уложеним трудом.
|
ЕВАУЛАЦИЈА
|
- процена оставарености резултата, тешкоће у
реализацији, посебни успеси, кавлитет представљања и обавештавања јавности
|
- Оцењивање педагошког ефекта рада
|
- Самооцена у оквиру пројектне активности
|
- вербално изражавање спољашњих и унутрашњих запажања
|
Садржаји програма
|
Начин остваривања програма ( пројектна настава)
|
ЦИЉАНА ЕТАПА
|
-
одређивање
циља повезан са битним странама дечјег живота
-
повезан
садржај са осталим предметима
|
АНАЛИТИЧКА ЕТАПА
|
-
ослањање
на постојећа знања
-
указивање
на изворе додатних информација
|
ИСТРАЖИВАЧКА ЕТАПА
|
-
решавање
постављених задатака,
-
консултације
међу ученицима и међу ученика и наставника
|
КОНСТРУКЦИЈСКА ЕТАПА
|
-
превазилажење
тешкоћа
-
превазилажење
слабости
-
конструкција
пројекта
|
ПРЕЗЕНТАЦИОНА ЕТАПА
|
-
припрема
пројекта за презентацију
-
демонстарација
урађеног
|
РЕФЛЕКСИВНО-ОЦЕЊИВАЧКА ЕТАПА
|
-
анализа
урађеног пројекта кроз све етапе
-
оцењивање
позитивних страна које се могу још побољшати
-
јасноћа
и занимљивост самог пројекта
|
ЕВАЛУАЦИЈА
|
-
Усвојеност и применљивост нових сазнања
|
НАЧИНИ ПРОВЕРЕ ЗНАЊА
Критеријуми за оцењивање су редовност у похађању наставе, заинтересованост и
активно укључивање у процес наставе. Праћење ће се остваривати систематским
посматрањем.