Колегиница Сузана Симић ради у неподељеној школи. Она је дошла на идеју како да слободну учионицу уреди и опреми да би са ученицима могла да изводи наставу физичког васпитања. Ово је њена припрема угледног часа у посебно адаптираној учионици за извођење наставе физичког васпитања. Час је веома успешно одржан као и сви претходни у новој сала-учионици. Треба се само сетити и направити нешто ново од онога што већ имамо. Све честитке младој и креативној колегиници.
Школа:
|
Основна
школа „Моша Пијаде“ Мало Црниће
|
||||
Датум:
|
18.
3. 2014.
|
||||
Предавач:
|
Сузана
Симић
|
||||
Наставни
предмет:
|
Физичко
васпитање
|
||||
Час
по реду:
|
75.
|
||||
Разред
и одељење:
|
1/3
|
2/3
|
3/3
|
4/3
|
|
Наставна
тема:
|
Вежбе
на тлу и справама
|
Вежбе
на тлу и справама
|
Вежбе
на тлу и справама
|
Вежбе
на тлу и справама
|
|
Наставна
јединица:
|
Полигон (савладавање низа препрека)
|
Савладавање препрека
различитим кретањима
|
Полигон препрека – прескакање препрека у низу
|
Елементарне и
штафетне игре са полигоном препрека
|
|
Тип
часа:
|
увежбавање
|
увежбавање
|
увежбавање
|
увежбавање
|
|
Оперативни
задаци и циљ часа:
|
Подстицање раста, развоја и
правилног држања тела. Развој и усавршавање моторичких способности. Проширивање кретног искуства узастопним
прескакањем, развијање спретности, издржљивости и снаге мишића ногу
(репетитивне снаге). Даље овладавање рационалним начинима кретања и
јачање мишића кроз комбиноване задатке. Примена научених кретања у
такмичарским условима. Примена
практичних знања. Формирање морално-вољних квалитета личности. Стварање
услова за социјално прилагођавање ученика на колективан живот и рад.
|
||||
Облици
рада:
|
фронтални рад, индивидуални рад, рад у паровима
|
||||
Наставне
методе:
|
демонстративна, метода практичних радова, дијалошка, метода посматрања,
игровне активности
|
||||
Справе и реквизити:
|
клупа, обручи, чуњеви, лоптице, кутије, вијаче, струњаче
|
||||
Наставна средства:
|
стројеве вежбе, комплекс вежби
обликовања, елементарне игре
|
||||
Наставни
објекат:
|
Посебно
адаптирана учионица за извођење наставе физичког васпитања
|
||||
Иновативни
модели рада:
|
Корелативна
и интегративна настава
|
||||
Корелација:
|
Свет око нас, Математика
|
Свет око нас
|
Природа
и друштво
|
Природа
и друштво
|
|
Евалуација
часа:
|
Уводни део
часа
-
3 минута
|
-
Организовани
одлазак ученика на вежбалиште.
-
Припрема
опреме и реквизита за рад на часу.
-
Седање
ученика на своја места, простирке предвиђене за извођење вежби загревања и
обликовања, спортски поздрав.
|
Припремни део
часа
-
10 минута
|
Вежбе загревања и обликовања
Вежбе за врат
-
почетни став турски сед, руке на
коленима и на 1. отклон главом на леву страну, а на 2. отклон главом у десну
страну (8 пута)
-
почетни став турски сед, руке су на
коленима и на 1. претклон главом напред, а на 2. заклон главом назад (8 пута)
Вежбе за руке и рамени појас
-
став усправан, пруженим рукама чеони
кругови (8 пута)
-
зибање рукама назад, прво у погрчењу
на 1-2, па у одручењу на 3-4 (8 пута)
-
став усправан, руке су у одручењу, на
1 спајање дланова изнад главе, на 2 иза леђа
-
став усправан, руке су у одручењу, на 1
спајање дланова испред себе, на два иза леђа
Вежбе за труп
-
Став усправан, руке ослоњене о бокове,
засуци трупа улево на 1-2, и удесно на 3-4 (8 пута)
-
Почетни став лежећи на леђима, са
узручењем на 1 заклон трупом што више од подлоге, на 2 враћање у почетни
положај. (8 пута)
-
Став спојени, приручити, руке испружене, тело савијено, на 1дохватити
прсте на ногама, на 2 вратити руке изнад главе, узручење (8 пута)
Вежбе за ноге
-
Почетни положај лежећи, на леђима,
руке приручене и ногама симулирати вожњу бициклом
-
Почетни положај усправан, став спетни,
руке предручене. Почети чучањ и вратити у почетни став.
-
Став седећи, ноге испружене, заручити
и ослонити се рукама на тло. Десну испружену ногу подићи до вертикале и
спустити је, а затим то поновити левом ногом.
|
Мотивациони
део часа
-
5 минута
|
Успостављање
корелације са предметима уз кратко понављање садржаја
1.
Разред – Математика, Свет око нас
-
Класификација предмета према својствима: Разликовање предмета у односу на
жива бића. Разликовање предмета по боји. Разликовање предмета по величини.
Оријентисање у простору. Одређивање положаја предмета према себи и према
другим предметима.
2.
Разред
– Свет око нас
-
Оријентисање
у простору. Одређивање положаја предмета према себи и према другим
предметима. (горе-доле, лево-десно, испред-иза)
3.
Разред
– Природа и друштво
-
Оријентисање
у простору. Одређивање положаја предмета према себи и према другим
предметима. (горе-доле, лево-десно, испред-иза)
4.
Разред
- Природа и друштво
-
Оријентисање
у простору. Одређивање положаја предмета према себи и према другим
предметима. (горе-доле, лево-десно, испред-иза)
|
Главни део
часа
-
20 минута
|
Постављање
полигона са справама и реквизитима тако да полигон буде прилагођен свим
узрастима тј. групама по разредима. Ученици су подељени у 4 групе. Сваки
разред чини једну групу. Задаци су подељени по нивоима сложености , тако да
задаци крећу од једноставнијих до сложенијих структура извођења.
1. Задатак – 1. Група – 1. Разред
·
Ученик креће са обележеног места
-
Прескаче клупу
-
Обилази чуњ са леве стране
-
Обилази чуњ са десне стране
-
Из обруча узима црвену лоптицу
-
Прескаче вијачу
-
У обруч оставља црвену лоптицу а узима
жуту
·
Враћа се назад
-
Провлачи се испод вијаче
-
Провлачи се испод клупе
2.
Задатак
– 2. Група – 2. Разред
·
Ученик креће са обележеног места
-
Прескаче клупу
-
Узима обруч са клупе и котрља га кроз полигон
-
Обилази чуњ са леве стране
-
Обилази чуњ са десне стране
-
Из корпе узима црвену лоптицу
-
Обилази чуњ са десне стране
-
Обилази чуњ са леве стране
-
Прескаче вијачу
-
У корпу оставља црвену лоптицу а узима
жуту лоптицу
-
Оставља обруч
·
Враћа се назад
-
Провлачи се испод вијаче
-
Провлачи се испод клупе
3. Задатак – 3. Група – 3. Разред
·
Ученик креће са обележеног места, на
равној површини (пластичном тањиру) носи лоптицу (жуту)
-
Прескаче клупу
-
Обилази чуњ са леве стране
-
Обилази чуњ са десне стране
-
Из корпе узима црвену лоптицу а
оставља жуту лоптицу
-
Обилази чуњ са десне стране
-
Обилази чуњ са леве стране
-
Прескаче вијачу
-
У корпу оставља црвену лоптицу а узима
жуту лоптицу
·
Враћа се назад
-
Провлачи се испод вијаче
-
Провлачи се испод клупе
4. Задатак – 4. Група – 4. Разред
·
Ученик креће са обележеног места, на
равној површини (пластичном тањиру) носи 2 лоптице (жуте)
-
Прескаче клупу
-
Обилази чуњ са леве стране
-
Обилази чуњ са десне стране
-
Из корпе узима црвене лоптице а оставља
жуте лоптице
-
Обилази чуњ са десне стране
-
Обилази чуњ са леве стране
-
Прескаче вијачу
-
У корпу оставља црвене лоптице а узима
жуте лоптице
·
Враћа се назад
-
Провлачи се испод вијаче
|
Завршни део
часа
·
7 минута
|
Елементарна
игра „Несташни балони“
-
Ученици су подељени у парове, сваки
пар има балон који држи између лица/глава, на задату музику они играју/плешу
тако да прођу све постављене чуњеве а
да не оборе ниједан од њих.
Елементарна
игра „Ћорава бака“
-
Ученик креће са обележеног места са
повезом на очима, треба да стигне до задатог циља уз помоћ другог ученика
који му координира и уз његове
наговештаје треба да прође постављене препреке.
|
Нема коментара:
Постави коментар
Очекујем ваше коментаре!