Основна школа „Дража Марковић Рођа“ Смољинац
Српски језик
Српски језик – стандарди постигнућа на крају 4.разреда
Наставна област
|
Нивои постигнућа
|
Стандарди
|
Говорна култура
|
|
1СЈ.0.1.5. уме самостално (својим
речима) да описује и да прича на задату тему: држи се теме, јасно структурира
казивање (уводни, средишњи и завршни део казивања), добро распоређује основну
информацију и додатне информације;
1СЈ.0.1.8. уме да одбрани своју тврдњу
или став;
|
Вештина читања и разумевање прочитаног
|
Основни ниво
|
1СЈ.1.2.7. разликује књижевноуметнички
од информативног текста;
1СЈ.1.2.8. процењује садржај текста на
основу задатог критеријума: да ли му се допада, да ли му је занимљив, да ли
постоји сличност између ликова и ситуација из текста и особа и ситуација које
су му познате; издваја речи које су му непознате;
|
Средњи ниво
|
1СЈ.2.2.6. препознаје фигуративно
значење у тексту;
1СЈ.2.2.8. износи свој став о садржају
текста и образлаже зашто му се допада/не допада, због чега му је
занимљив/незанимљив; да ли се слаже/не слаже са поступцима ликова;
1СЈ.2.2.10. вреднује примереност
илустрација које прате текст; наводи разлоге за избор одређене илустрације;
|
|
Напредни ниво
|
1СЈ.3.2.3. разликује различита
гледишта заступљена у информативном тексту (нпр. мишљење аутора текста vs.
мишљење учесника у догађају);
1СЈ.3.2.5. представља текст у
одговарајућој нелинеарној форми (уноси податке из текста у дату табелу или
дијаграм);
1СЈ.3.2.7. објашњава и вреднује
догађаје и поступке ликова у тексту (нпр. објашњава зашто је лик поступио на
одређен начин, или вреднује крај приче у односу на своја предвиђања током
читања текста, или износи свој став о догађајима из текста);
|
|
Писано изражавање
|
Основни ниво
|
1СЈ.1.3.7. препричава кратак
једноставан текст (до 400 речи);
1СЈ.1.3.10. пише честитку (за Нову
годину, рођендан), позивницу (за рођенданску прославу, забаву), разгледницу
(са летовања, зимовања, екскурзије);
|
Средњи ниво
|
1СЈ.2.3.6. саставља кратак наративни
текст;
1СЈ.2.3.7. саставља кратак
дескриптивни текст;
1СЈ.2.3.8. користи фонд речи примерен
узрасту; употребљава синониме (нпр. да избегне повављање);
1СЈ.2.3.9. исправља свој текст
(критички чита написано, исправља текст и исправља грешке);
1СЈ.2.3.10. уме да попуни једноставан
образац са основним подацима о себи (име, презиме, име родитеља, година
рођења, адреса, телефон; школа, разред, одељење);
|
|
Напредни ниво
|
1СЈ.3.3.1. пише јасним, потпуним,
добро обликованим реченицама; користи разноврсне синтаксичке конструкције,
укључујући и сложене;
1СЈ.3.3.2. јасно структурира текст (
уводни, средишњи и завршни део текста); добро распоређује основну информацију
и додатне информације унутар текста и пасуса;
1СЈ.3.3.4. саставља кратак
експозиторни текст;
|
|
Граматика и Лексикологија
|
Основни ниво
|
1.СЈ.1.4.2. препознаје граматичке
категорије променљивих речи ( род и број заједничких именица) и глаголско
време (презент, перфекат и футур);
|
Средњи ниво
|
1СЈ.2.4.2. препознаје подврсте речи
(властите и заједничке именице; описне, присвојне и градивне придеве; личне
заменице; основне и редне бројеве);
1СЈ.2.4.4. препознаје граматичке
категорије глагола (лице, број и род) и уме да пребаци глаголе из једног
глаголског времена у друго;
|
|
Напредни ниво
|
1СЈ.3.4.1. именује врсте и подврсте
речи (властите и заједничке именице; описне, присвојне и градивне придеве;
личне заменице; основне и редне бројеве; глаголе);
1СЈ.3.4.4. одређује значење непознатих
речи и фразеологизама на основу ситуације и текста/контекста у којем су
употребљени;
|
|
Књижевност
|
Основни ниво
|
1СЈ.1.5.4. одређује време и место
дешавања радње у књижевноуметничком тексту;
|
|
Средњи ниво
|
1СЈ.2.5.6. разликује приповедање од
описивања и диајлога;
1СЈ.2.5.7. разуме фигуративну употребу
језика у књижевноуметничком тексту;
|
Напредни ниво
|
1СЈ.3.5.3. тумачи идеје у
књижевноуметничком тексту, аргументује их позивајући се на текст.
|
|
|
Нема коментара:
Постави коментар
Очекујем ваше коментаре!