Основна школа „Дража Марковић Рођа“ Смољинац
Српски језик
Стандарди постигнућа на крају 1.разреда
Наставна област
|
Нивои постигнућа
|
Стандарди
|
|
Говорна култура
|
1СЈ.0.1.1. познаје основна
начела вођења разговора; уме да започне разговор, учествује у њему и оконча
га; пажљиво слуша своје саговорнике;
1СЈ.0.1.2. користи форме
учтивог обраћања;
1СЈ.0.1.3. казује текст
природно, поштујући интонацију реченице/стиха, без тзв. „певушења“ или „скандирања“;
1СЈ.0.1.4. уме да преприча
изабрани наративни текст на основу претходне израде плана текста и издвајања
значајних делова;
1СЈ.0.1.5. уме самостално
(својим речима) да описује и да прича на задату тему;
1СЈ. 0.1.7. уме у кратким
цртама да образложи неку своју идеју;
|
||
Вештина читања и разумевања
прочитаног
|
Основни
ниво
|
1.СЈ.1.2.1. влада основном
техником читања ћириличног текста;
1СЈ.1.2.2. одговара на
једноставна питања у вези са текстом, проналазећи информације експлицитно исказане
у једној реченици, пасусу, или у једноставној табели (ко, шта, где, када,
колико и сл.);
1СЈ.1.2.4. познаје и користи
основне делове текста и књиге (наслов, пасус, име аутора, садржај, речник);
1СЈ.1.2.5. одређује основну
тему текста;
1СЈ.1.2.6. разуме дословно
значење текста;
1СЈ.1.2.8. процењује садржај
текста на основу задатог критеријума: да ли му се допада, да ли му је
занимљив; да ли постоји сличност између ликова и ситуација из текста и особа
и ситуација које су му познате;
издваја речи које су му непознате;
|
|
Средњи
ниво
|
1СЈ.2.2.2. изводи једноставне
закључке у вези са текстом, анализирајући и обједињујући информације исказане
у различитим деловима текста (у различитим реченицама, пасусима, пољима
табеле);
1СЈ.2.2.5. одређује основни
смисао текста и његову намену;
1СЈ.2.2.7. изводи једноставне
закључке на основу текста (предвиђа даљи ток радње, објашњава расплет, уочава
међусобну повезаност догађаја, на основу поступака јунака/актера, закључује о
њиховим особинама, осећањима, намерама, и сл.);
1СЈ.2.2.8. износи свој став о
садржају текста и образлаже зашто му се допада/не допада, због чега му је
занимљив/не занимљив, да ли се слаже/не слаже са поступцима ликова;
1СЈ.2.2.9. издваја делове
текста који су му нејасни;
1СЈ.2.2.10. вреднује примереност
илустрација које прате текст;
|
||
Напредни
ниво
|
1.СЈ.3.2.1. изводи сложеније
закључке на основу текста, обједињујући информације из различитих делова
дужег текста;
1СЈ.3.2.7. објашњава и
вреднује догађаје и поступке ликова у тексту (нпр. Објашњава зашто је лик
поступио на одређен начин, или вреднује крај приче у односу на своја
предвиђања током читања текста, или износи свој став о догађајима из текста);
|
||
Писано
изражавање
|
Основни ниво
|
1СЈ.1.3.1. пише штампаним и
писаним словима ћирилице;
1СЈ.1.3.2. уме да се потпише;
1СЈ.1.3.3. почиње реченицу
великим словом, завршава је одговарајућим интерпункцијским знаком;
1СЈ:1.3.4. употребљава велико
слово приликом писања личних имена, назива места (једночланих);
1СЈ.1.3.5. пише кратким,
потпуним реченицама једноставне структуре;
1СЈ.1.3.6. издваја наслов,
углавном се држи теме;
1СЈ.1.3.7. препричава кратак и
једноставан текст;
1СЈ.1.3.8. користи скроман
фонд речи (у односу на узраст) и правилно их употребљава;
1СЈ.1.3.10. пише честитку (за
Нову годину, рођендан);
|
|
Средњи
ниво
|
1СЈ.2.3.2. употребљава велико
слово приликом писања назива места (насеља); правилно пише гласове Ћ, Ч, Ђ,Џ;
1СЈ.2.3.3. пише јасним и
потпуним реченицама; варира језички израз (ред речи у реченици, типови реченица, дужина реченица...);
1СЈ. 2.3.5. језички израз
прилагођава комуникативној ситуацији (формално/ неформално);
1СЈ. 2.3.6. саставља кратак
наративни текст;
1СЈ.2.3.7. саставља кратак
дескриптивни текст;
|
||
Напредни
ниво
|
1СЈ.3.3.1. пише јасним,
потпуним, добро обликованим реченицама;
1СЈ.3.3.5. користи богат фонд
речи (у односу на узраст);
|
||
Граматика и
лексикологија
|
Основни
ниво
|
1СЈ.1.4.3. препознаје врсте
реченица по комуникативној функцији (обавештајне, упитне, узвичне,
заповедне);
1СЈ.1.4.4. препознаје
антонимију;
1СЈ.1.4.5. познаје значења
речи и фразеологизама који се употребљавају у свакодневној комуникацији ( у
кући, школи и сл.);
|
|
Средњи
ниво
|
1СЈ.2.4.6. одређује врсте
реченица по комуникативној функцији (обавештајне, упитне, узвичне и
заповедне);
1СЈ.2.4.8. препознаје синонимију;
1СЈ.2.4. 9. Познаје значења
речи и фразеологизама који се јављају у школским текстовима ( у уџбеницима,
књигама из лектире и сл.) и правилно их употребљава;
|
||
Напредни
ниво
|
1СЈ.3.4.4. одређује значење
непознатих речи и фразеологизама на основу ситуације и текста/контекста у
којем су употребљени;
|
||
Књижевност
|
Основни
ниво
|
1СЈ.1.5.1. препознаје књижевне
родове на основу формалних одлика поезије, прозе и драме;
1СЈ.1.5.2. препознаје књижевне
врсте (бајку и басну);
1СЈ.1.5.3. одређује главни
догађај и ликове (који су носиоци радње) у књижевноуметничком тексту;
1СЈ.1.5.4. одређује време и
место дешавања радње у књижевноуметничком тексту;
|
|
Средњи
ниво
|
1СЈ.2.5.2. одређује фолклорне
форме (кратке народне умотворине-пословице, загонетке, брзалице);
1СЈ.2.5.3. препознаје риму,
стих и строфу у лирској песми;
1СЈ.2.5.4. одређује
карактеристичне особине, осећања, изглед и поступке ликова; и односе међу
ликовима у књижевноуметничком тексту;
1СЈ.2.5.5. уочава везе међу
догађајима (нпр. одређује редослед догађаја у књижевноуметничком тексту;
1СЈ.2.5.6. разликује
приповедање од описивања и дијалога;
|
||
Напредни
ниво
|
1СЈ.3.5.1. тумачи особине,
понашање и поступке ликова позивајући се на текст;
1СЈ.3.5.2. уочава узрочно -
последичне везе међу догађајима у тексту.
|
За преузимање: СРПСКИ ЈЕЗИК - НИВОИ ПОСТИГНУЋА ЗА КРАЈ 1.РАЗРЕДА
Нема коментара:
Постави коментар
Очекујем ваше коментаре!